HTC Sensation XE zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Sensation XE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mjeroenb 21-04-2013
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik heb de telefoon een half jaar in bezit gehad. 2x een nieuwe batterij gekregen en 1x de telefoon moeten opsturen. De telefoon doet het de eerste 2 maanden super goed daarna valt hij steeds uit en duurt het een paar minuten voor dat hij weer aan is. In combinatie met de beats oordopjes is het geluid echt top! Ik had meer van deze telefoon verwacht. Nu een iphone 4s gekocht. Mensen de Iphone is echt aan te bevelen. Geen gedoe mee.

priskillasormani 07-11-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Na 2 jaar gelukkige bezitster van de fantastische HTC Desire te zijn geweest, werd het tijd voor een andere smartphone. Het was zeker dat het HTC zou blijven, de Desire had mij overtuigd.
Ik ben op zoek gegaan naar een mobiel die nog met één hand te bedienen is en in mijn jaszak en binnenzak van skijack past. Nog even getwijfeld over de One S, maar vond deze te prijzig.
De Sensation XE heeft een perfecte maat, is nog makkelijk te bedienen met één hand en heeft toch een prachtig groot scherm. Het scherm is haarscherp en heeft prachtige kleuren.
De bediening is erg gemakkelijk, zeker als je al Android gewend bent. Alles wijst zich vanzelf. Ook gegevens uit mijn oude telefoon waren zo overgezet, een fluitje van een cent.
Beginscherm is makkelijk in te delen naar persoonlijke voorkeur. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden.
De telefoon voelt stevig aan, mede door de gedeeltelijk metalen behuizing. Ligt iets minder fijn in de hand dan de Desire, de Sensation is iets gladder. Het uiterlijk (ik heb de zwarte) heeft een stoere uitstraling.
Het geluid is meer dan goed, dankzij de beatsaudio natuurlijk, maar erg jammer dat deze alleen op de muziekspeler ingeschakeld kan worden. Je kunt de beatsaudio dus beperkt gebruiken, wat ik een minpunt vind.
Geluid bij bellen is erg duidelijk, beter dan bij de Desire.
Internet werkt vlot, ook apps zijn snel opgestart.
Gratis dropbox ook heel fijn en de spiegel-app was me ook welkom.
Camera is een echte smartphone-camera, geen top, maar functioneel. Bediening van de camera is eenvoudig.
Al met al is de HTC Sensation XE erg leuk speelgoed en zeker een aanrader!!

onjuist 21-10-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Waanzinnig fijn toestel. Heeft natuurlijk de algemene Androidkuren, maar niet meer dan andere HTC's. Ik heb hem niet echt gekocht voor de Beats audio, meer voor de betere prestaties dan de gewone sensation, maar het is mooi meegenomen. Ik gebruik de meegeleverde oortjes alleen erg weinig omdat bij de geringste beweging uit mijn oren vallen. Mede gewoon door pech met de verschillende rubbertjes (voor andere zullen ze misschien heel fijn zitten), maar ook doordat de oortjes nogal zwaar zijn. Ik gebruik als ik niet stilzit veel lichtere sennheisers, die hebben wel wat minder geluid.
Verder vindt ik het toestel erg mooi: donkerder dan de gewone sensation en de rode details.
Als je nu nog denkt om deze te kopen zou ik aanraden om de HTC One X+ te kopen. Is eigenlijk hetzelfde idee als deze, maar dan met de One X. Is net als deze mooier dan het standaardmodel en is net als deze een upgrade.

Marsbaco 04-09-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE wit

Een solide gsm. Uitstekend in gebruik en geen problemen. Stevige body. Eenvoudig te bedienen. Goede update mogelijkheid. Goed toestel.

The Gamer 10-06-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE wit

Op zich een goede telefoon, maar wat een slecht ontvangst zeg.... Ik kom binnen bijna nooit boven de 3 streepjes uit en het vaak zelfs een stuk minder. regelmatig heb ik alleen de naam de van de provider (Hi) in het scherm staan zonder en geen streepjes die het bereik aangeven. Als het de sim in mijn oude tel. stop heb ik wel gewoon bereik dus het LIJKT aan het toestel te liggen. Echter is dit ook niet helemaal waar want ik heb een sim van Vodafone en T-mobile gehaald waarmee de telefoon op beide netwerken het een stuk beter doet. Erg jammer. zit er nu aan te denken om een Nokia Lumia 900 te halen die schijnt deze problemen met slecht bereik niet te hebben. Alleen werkt de Nokia op Windows... maar ja misschien ben ik wel bang voor het onbekende... Verder wel een fijne telefoon, geluid van oordopjes is goed tot zeer goed te noemen. Jammer bijna alle nieuwe smartphones lijken het probleem met het slechte te hebben... met name HTC en SAMSUNG....

Cosmo Luna 15-06-2012

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb het toestel zelfs al een keer laten doormeten en onlangs een nieuwe antennene laten plaatsen. Ik ben onlangs verhuisd, in mijn vorige woning haalde het toestel 2 tot 3 streepjes ontvangst en op sommige plaatsen in huis viel de verbinding weg. In mijn huidige woning heb ik op slechts 1 plaats slechte verbinding. De KPN geeft aan dat mijn woonplaats een slecht dekkingsgebied heeft,maar in een stad tussen veel gebouwen in, valt ook de verbinding weg. Ook ik ben op zoek naar een ander toestel met betere ontvangst,met Android, maar ja, het geluid van de HTC is wel helemaal ok.

Eleni1 17-05-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Vind dit een zeer plezierig apparaat, vooral sinds de update naar ICS 4.0, en het HTC Sense-sausje vergroot de pret.

De geluidskwaliteit via de oordopjes is uitstekend, ook met andere headsets dan de Dr Dre-oortjes.
Alleen de luidspreker had wat beter, vooral luider gekund, die stelt niet veel voor.

Alles loopt gesmeerd en snel, de telefoon is niet zo licht dat hij uit je handen vliegt.

Ik heb voor deze telefoon gekozen ipv eentje uit de One serie omdat ik het prettig vind om met een extra accu op pad te gaan, en ik hier ook een geheugenkaart naar keuze in kan stoppen.

Kortom: ben een tevreden gebruiker!

Clemens 17-07-2012

Aanvankelijk gaf de update naar ICS naast voordelen ook een aantal nadelen. De firmware aanpassing naar 3.33.401.106 maakt me weer helemaal gelukkig. Een aantal zaken zijn echt verbeterd.

Vooral het toetsenbord werkt weer als vanouds.
Batterij verbruik ook gunstiger.

Frank Bloeijendael 14-04-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Na een jaar LG Optimus 2x verlangde ik toch weer terug naar een HTC. Vanwege de prijs heb ik niet gekozen voor de nieuwe One X, maar voor de 6 maanden oude en veel goedkopere Sensation XE. Kreeg er na een week ook nog de update naar de nieuwste Android-versie 4.0.3 (ICS) bij met de zeer fraaie HTC-schil Sense 3.6.
Ik ben met bijna alles tevreden: snel, handig, mooi, goede camera, prettige software, mooi geluid met de bijgeleverde BeatsAudio headset. Accu gaat na de update 2 dagen mee! Enige nadeel is het ontbreken van een camerasluiterknop. Maar verder ....... heerlijk!!!!

frank2you 10-04-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Zeer teleurstellend deze HTC, mijn eerste en mijn laatste. Totaal onlogisch en gebruikersonvriendelijk en dan heb ik het nog niet over al die keren dat de sensation vastloopt, de verbinding wegvalt en ga zo maar door. HTC...ik zeg NEE!

clemens 15-04-2012

Je zit toevallig toch niet bij Vodafoon met haar netwerk dat een periode heef tplat gelegen. Als de boel bij jou continue vastloopt, is het misschien handig om even bij je provider langs te lopen. Ik heb de HTC Sensation XE nu vanaf november en hij draait crescendo.

Sigis 22-03-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Heel fijn toestel en van goede kwaliteit. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad. Zelf geef ik er de voorkeur aan boven bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S2, Apple iPhone 4(S), Samsung Galaxy Nexus en Motorola RAZR.

Pro's:
Ligt heel fijn in de hand.
Mooie vormgeving.
Fijne materialen, daardoor degelijk en 'premium' gevoel.
Goede vuil- en vetresistentie scherm.
Fijne UI (Sense).

Con's:
Wat aan de zware kant.
Wat aan de dikke kant.
Matige speaker.
Soms kraakjes bij het bellen.
Mobiel internet is sneller bij SGS2 en Nexus.

Dit toestel is mijn favoriete premium toestel dat op dit moment op de markt is.

yellowcab 08-03-2012

Wat een toptoestel!
Dit is mijn 4e smartphone. 1e Was een SonyEricsson; crap. 2e Een iphone; top. 3e HTC desire Z; top. Deze laatste onlangs 'laten zwemmen'. Daar kon hij niet tegen.
Ik ben enkele jareen geleden, , zoals in een review onder de HTC Desire Z, overgestapt vanwege het prijsverschil. Iphone was een hoog abonnement met fors bijbetalen. Ik zag toendertijd hierin de mogelijkheid om objectief twee besturingssystemen te vergelijken. IOS en Android. Na enkele weken, en zeker na enkele maanden nog steeds, vond ik dat Android in niets onderdoet op IOS voor mij. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat ik door ben gegaan met HTC. Bewust gekozen voor de Sensation XE. Alhoewel ik een fysiek toetsenbord erg fijn vind, is een groter beeldscherm voor mij doorslaggevend gebleken gezien mijn vele gebruik van documenten, video's en internet en navigatie
Het overzetten was top. Ik was bang werkelijk alles kwijt te zijn. Ik sloot mijn Sensation aan en haalde mijn gegevens op van de computer. (Ik maak zeer geregeld een up-date). Na 10 minuten werkelijk alles weer terug. Al mijn contacten, agenda afspraken, wachtwoorden, gedownloade documenten etc. Ik moet eerlijk zijn; dat vind ik echt top. Er wordt vaak veel beloofd, maar in de praktijk blijkt het lastiger.

Verder; De speciale audiokwaliteiten die in dit toestel zijn gestopt, zijn werkelijk v-e-r-b-l-u-f-f-e-n-d.

Beeldkwaliteit. Scherp, zonder enige twijfel. Ook goed leesbaar met veel zonlicht.

Gebruikersgemak; alhoewel sence hier en daar best ingewikkeld is vanwege zijn vele mogelijkheden, kom je met enig logisch nadenken EN een kwartiertje nemen om in grote lijnen de gebruikershandleiding te raadplegen, bijna tot alles wat je wil.

Vormgeving; ik vind hem prettig in de hand liggen. Voor wat betreft de dikte; dunner hoeven ze voor mij niet.

Degelijkheid; kan ik niet beoordelen na een maand.

Kortom; Voor mij met kop en schouders het toestel van de afgelopen 7 jaar dat ik een smartphone gebruik.
Ik kan oprecht zeggen: een aanrader.

anno2012 08-03-2012

Mooie degelijke telefoon. Alleen wel een aantal software fouten (bugs):

-geeft vaker een fout melding bij wordfeud
-camera kan van de een op de andere dag groene strepen in beeld zetten. (als u deze 2x aan uit zet, is het als het goed is verholpen. Bij mij wel athans.)
-als je op tvgids.nl/films zit en je klik een film aan, valt de tekst altijd buiten het scherm, en de bovenste knoppen van de site ook.
-hapert als je angry birds ofzo aan het spelen bent.
-bij bepaalde spellen valt ineens het spel weg, alsof je hem hebt afgesloten

verder; relax helder beeldscherm, snel, relaxt what's appen.... heldere youtube filmpjes bekijken. ik vind hem zeker niet te groot.
ik zie genoeg mensen in de trein met een apple of samsung tablet, maar dat hoef ik er nu niet meer bij. doe hier alles op, mail, games enz.

anno2012 08-03-2012

Tevens geld dit voor de HTC Desire en Wildfire (famillie leden hebben deze)

Nick19892510 10-02-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik heb nu 3 x dit toestel toegestuurd gekregen van de site waar ik hem besteld heb.
De eerste viel telkens uit bij intensief internet gebruik, toestel terug gestuurd.
Tweede toestel deed de trilfunctie niks, waarschijnlijk het motortje stuk of iets dergelijks..
heb nu gister men 3e toestel binnen gekregen en ook hiervan doet de trilfunctie niets..

Heel erg jammer, ik vind het een mooi en handig toestel, als het werkt lijkt het me een prima ding alleen zo heb ik er niet veel vertrouwen meer in..

Vraag me alleen af of dit nou aan HTC of aan het bedrijf waar ik hem gekocht heb ligt...

Met de Beats Audio oordopjes heb je top gelijd, ik ben een grote muziek liefhebber en ik heb dit nog nooit eerder gehoord kwa kwaliteit uit oordopjes..
verder mooi toestel met veel mogelijkheden als hij werkt..

Nick19892510 18-02-2012

Ik ben nu met 3 van deze toestellen bezig geweest, en alle 3 deden ze niets. ik kan dus van de rest geen goeie beoordeling geven, vandaag komt als het goed is de 4e binnen en dan zal ik mijn review bijstellen als mijn ervaring er beter mee wordt..

olafo 10-02-2012

Ik denk dat je gewoon echt pech heb met je toestel.
Om nu gelijk bijna overal een 1 voor te geven is ook een beetje raar.
het is namelijk een heel fijn toestel.

Anoniempje111 06-02-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Heb hiervoor de HTC desire HD gehad, en dit is echt sneller, hij is 3x zo snel, en je hoeft bijna nergens voor te wachten.
Beeld is mooi scherp, en ook de knoppen zijn een verbetering vergeleken met de HTC desire HD.

De muziek is vind ik de geweldigste verbetering. Je kan het beluisteren met of zonder de Beats software in de telefoon. De klanken hoor je nu veel duidelijker/voller, net alsof ze uit de boxen komen, en klinken niet meer hol. Mijn ipod heb ik meteen de deur uitgedaan :)

De geluidsverbetering komt niet door de dr. dre oortjes, maar door de SOFTWARE. Deze software doet het ook gewoon met normale oortjes. Ik hoor geen verschil in kwaliteit met de bijgeleverde dr. dre oortjes en senheiser CX300 (2e generatie). van 50 euro.

kleur is mooi, strak design, en android in combinatie met de sense schil maakt hem perfect.( mooie interface) heb ook de galaxy S 2 bekeken, maar ik vind de kleuren er dan onnatuurlijk uit zien. groen is dan fel groen, en niet zacht groen.

Ik zou hem zeker kopen als je een muziek fan ben, ik kan echt niet meer zonder!

olafoudshoorn 04-02-2012

Heerlijke telefoon!
altijd al een Htc fan geweest, omdat de telefoons zo lekker degelijk voelen (niet zo plastic als Samsung.
De Htc Sence ziet er geweldig uit en reageert lekker snel.
Beeldscherm is super helder en strak.
Snelheid is ook toppie.
internetten werk ook prima op de apparaatje.
Gewoon en top apparaat.

vonkentrekker1951 08-01-2012
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Mooie telefoon die je even moet leren kennen. Met opladen heb ik gemerkt dat je 'm beter eerst bijna moet leegtrekken dat ie nog maar 5-10% energie heeft.
Daarna opladen werkt het beste. Ik haalde 6 dagen en 18 uur, maar grotendeels van die periode met mobiel internet uit.Taakbeheer helpt hier ook een handje bij door alle op de achtergrond mee draaiende programma's te sluiten.Handleiding is bijna overbodig, alles wijst zich vanzelf."Vol verwachting klopt ons hart"op android 4.0 update.

PatrickFC 22-12-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik was ook zeer tevreden over de Desire HD alleen deze werd vorige week gestolen. Dus een logisch gevolg hierop is de Sensation XE. Verder heb ik weinig te zeggen over de Sensation XE, dus gewoon geweldig. Net als ik over mijn Desire HD, is dat HTC betere telefoons maakt dan apple.

Het speakertje aan de achterkant is wat aan de minder net als bij de Desire HD.

Velue for Money

Bobreview 14-12-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ontzettend fijne telefoon! Wat ik persoonlijk erg fijn vind aan deze telefoon is de lange batterijduur ten opzichte van andere smartphones in zijn klasse. Hiervoor had ik een iPhone maar had zelfs dagen dat ik deze halverwege de dag moest opladen (door het gebruik van vele apps, wifi etc.) Deze telefoon gebruik ik minstens zo intensief en de batterij gaat zeker 24 uur mee. Ook de oordopjes van Beats zijn erg fijn, ontzettend mooi geluid! Verder vind ik het design erg mooi en deze telefoon voelt gewoon solide aan. De camera is voor 8mp vrij matig maar dat is het enige kritiekpunt wat ik zou kunnen geven. Een echte aanrader!

Chris Wissink 03-12-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Deze telefoon binnengekregen in een hele mooie Design verpakking van HTC. Ben heel wat gewent van HTC , maar dit was boven mijn verwachting. Netjes geleverd met Beats Audio oordopjes.

De telefoon zelf is in vergelijking met de normale Sensation niet merkbaar sneller , aangezien de XE een 1,5 GHZ Processor heeft. Wel is de batterij stukken beter dan zijn voorganger. Hij gaat toch net wat langer mee in gebruik.

Helaas valt me het Beat Audio gebeuren een beetje tegen. Helaas heeft HTC niet de speakers van Beats meegepakt , maar heeft de klassieke sensation speakers aan boord. Hierdoor is het geluid zonder de dopjes erg dof en schel. Dat is toch een minpuntje.

Dit is een top telefoon om aan te raden.

Clemens 05-12-2011

De hele verhaal vind ik twijfelachtig. In de 1e plaats is de XE versie beduidend sneller. Die wat zwaardere batterij is onvoldoende om de extra power t.o.v. de normale Sensation op te vangen. Deze uitvoering koop je voornamelijk om de Beats oordoppen die er bijgeleverd worden, hogere snelheid voor applicaties die dual-core ondersteunen, mogelijk de looks en je moet haast wel een gehooraandoening hebben als je het verschil van Beats niet merkt. Welke gebruiker denkt een mooi geluid uit een Smarthphone te halen zonder een externe speaker of een earphone aan te sluitem.

Jammer dat een review - en echt je mening telt - zo wordt neergezet. Die snelheid van 1.5 Mhz is in de meeste gevallen nog echt niet nodig, maar ik ben bang dat je niet de moeite hebt genomen om dit daadwerkelijk te meten. Het is zelfs zo dat op bepaalde onderdelen een enkel core telfoon sneller kan zijn dan een dual-core. Erg lastig allemaal, maar op YouTube zijn metingen verricht die aantonen dat deze HTC echt met de top mee kan.

Sigis 23-03-2012

Het geluid van de speakers is inderdaad prut, dus wat dat betreft sluit ik me helemaal bij Clemens aan. Bij mij is de accu tot nu toe echter heel goed. Ik kan er veel langer mee doen dan met de Galaxy S2 bijvoorbeeld. Galaxy S2 na een dag normaal gebruik (voor mij): heel erg leeg. Sensation XE: Nog minimaal 30%, maar vaak 40 of 50.

Clemens 21-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik heb me al uitgebreid uitgelaten over de kwaliteit en bruikbaarheid van deze geweldige Smartphone.

Echter:

Ik heb me lelijk vergist in het dataverbruik wat dit toestel genereert t.o.v. de HTC Wildfire die ik hiervoor in gebruik had. Sinds kort reis ik 1.5 uur per dag met het openbaar vervoer en terwijl ik met mijn Wildfire hooguit 3MB aan data per dag verstookte is dit met deze Smartpone vertienvoudigd. Ik gebruik deze Smartphone niet intensiever en ben op zoek gegaan naar het antwoord op het exessieve dataverbruik. Heden ochtend om 6.30 de Smartphone aangezet en gelijk het WIfi netwerk op. Niks aan de hand zou je zo zeggen en lekker updaten. Na 15 minuten het 3G netwerk opgestart en Wifi uitgezet. Binnen no time had ik ruim 6MB aan data verkeer (up- en down) voor mijn kiezen. Het 3G netwerk van mijn Wildfire zette ik nooit uit en nu ben je er wel toe gedwongen. Als ik de kraan niet dicht draai schiet ik met gemak naar de 1GB per maand, terwijl met de Wildfire dit bij intensiever gebruik dit amper 150MB bedroeg.

Mijn Abonnement bij T-Mobile wordt na het bereiken van mijn Internet bundel dichtgeknepen naar 64KBS. Een snelheid waar deze moderne Smartphone gewoonweg niet voor bedoeld is. Met een snelheid (theoretisch) van 7.6MBS ben je in 70 seconden door je Internet bundel heen.Neen het surfen genereert niet zoveel dataverbruik. Droom allemaal maar lekker verder in drie kwartier op de trein waarbij ik hooguit 10 minuten heb gesurfd, was ik toch echt 6MB kwijt. Met 3G Watchdog zie je ook echt welke programma's ongemerkt je databundel aan het opvreten zijn. Reden om Nu.nl, Hotmail en de Telegraaf er gelijk vanaf te kieperen. Terwijl ik een e-mailtje had besnuffeld, even de ophef over Johan Cruijff had bekeken was ik 4MB verder. Neen niet leuk meer dat je heen en weer in de Trein met wat ontspannen gerommel je data bundel van 500MB gewoonweg verdampt, terwijl de Wildfire niet een keer de 200MB haalde. We worden als consument echt verschrikkelijk te pakken genomen door de Telecombedrijven. Het bellen kost hooguit 3 cent per minuut het de rest van het tarief ben je kwijt aan Internet. Het zeer beperkte Internetten mobiel kost het honderdvoudige van het vaste Internet. Hier gaat Nelie Smit Kroes t.z.t. echt een einde aanmaken. Vast Internetten en telefoneren is veel kostbaarder dan het mobiele gebeuren, maar het elkaar hebben ze afgesproken, dat we voor ZEER BEPERKT Internet gebruik we de HOOFDPRIJS betalen. Over de snelheid maar niet te spreken, die haal je hooguit 's nachts om 3 uur als je recht onder de mast van je provider staat. Ik zal de komende 2 jaar de Smartphone beperkt kunnen gebruiken op Internet en na deze 2 jaar koop ik gewoon een only sim abonnement. Ik ben best bereid 30 euro per maand voor het Internet te betalen, maar dan wel een fatsoenlijke Internet bundel van 5 tot 10 GB per maand. Voor de jeugd is het toch fantastich om de moderne media ten volle te benutten. Streaming media met een databundel van 500MB is gewoonweg een lachertje. Dan verstook je al gauw 1 mb per seconde, wat neer komt op 3.6 GB in een uur. Die Telecombedrijven zullen hun resultaten nu sky high de hoogte in zien vliegen, anders begrijp ik het niet meer. Snellere telefoons maar het Internet wordt flink afgeknepen.

Dangerclose76 19-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik sluit me aan bij de reviews hier onder van RobHutties en Clemens. Ook ik ben sinds een aantal dagen een HTC Sensation XE rijker. Al tijden en Apple Iphone gebruiker. Omdat het nieuwe Apple IOS5, en de 4S me erg zijn tegengevallen ben ik van een 3GS overgestapt op een Adroid model. Ik ben begonnen te orrienteren waarbij ik uit kwam op de Samsung Nexus of Galaxy SII. Zoals eerder genoemd blijken deze tegen te vallen wanneer je een wat robuster toestel wilt. Ze voelen erg plastic en daardoor minder solide aan. In de winkel kwam ik verder in het schap de HTC Sensation XE tegen die me positief verraste. Uiteindelijk bij de phone house dit toestel aangeschaft (bijzonder goede service overigens!).

Wat biedt Android een keuzevrijheid zeg. Geen Jailbreak meer om je toestel in te richten zoals jij dat wil.

Een korte motivatie over de gegeven punten met in het achterhoofd de Iphone/IOS5 als referentiekader.

Geluidskwaliteit: Speaker zoals je mag verwachten, enigzins schel. De Beats audio headset however, die blaast je omver. Ik luister niet zo vaak naar mijn muziekspeler, maar weet zeker dat ik dit nu vaker ga doen, wat een geluid!

Mogelijkheden: Oordeel een 8. Android is echt een sterke concurrent van Apple. Toch maar een 8, omdat ik Itunes mis (Google Music draait sinds gisteren in de US, hoop dat deze snel vrij wordt gegeven in Europa!)

Gebruikersgemak: Ik val in herhaling als ik zeg dat Android veel bied en een zeer sterke concurrent van andere OSen is. het is even wennen om van de gesloten Apple doctrine te ontwennen en te zien dat je telefoon bijvoorbeeld gewoon MP3 kan afspelen. De 1,5Ghz dual core is echt razendsnel! Mogelijkheden om je geheugen uit te breiden zijn top (je krijgt er een een 16GB kaartje bij).

Vormgeving: ik sluit me aan bij de heren hieronder. Heb even getwijfeld over de rode accenten (prefereer een zakelijk toestel), maar hoe langer ik het toestel in bezit heb hoe beter ik hem eruit vind zien.

Degelijkheid: zoals eerder genoemd, niet plastic, behuizing van grotendeeld geborsteld aluminium. Behuizing voelt solide aan, tordeert niet, en waait niet weg bij windkracht 3. je hebt echt een toesteel in je hand. Even solide als Apple, beter dan vele Samsungs.

Succes met de koop van een nieuw toestel.

Clemens 20-11-2011

Mooi uitgebreid review. Aanvankelijk viel mijn voorkeur op een wat kleiner toestel met wat meer power dan mijn Wildfire. De Incerdible S leek mij wel wat. Iets fraaier en kleiner, maar niet meer leverbaar.
Blij dat ik dit toestel heb gekozen want het is in allerlei opzichten een super toestel. Mijn handen moesten echt wel wennen om dit grote toestel te bedienen. Een klein snel toestel heeft al gauw mijn voorkeur.

Mijn vraag aan jou is, want vind jij van het dataverbruik? Op mijn Wildfire gebruikte ik zo'n 150 mb per maand, en als ik niet oppas met dit toestel al gauw zo'n 30MB per dag. Met een Internetbundel van 250MB aan de krappe kant. Snelheid wordt dan wel heel erg laag. Natuurlijk heb ik het updaten en syncen allemaal uitstaan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat je al gauw uitgenodigd wordt om spannende dingen met dit toestel te doen. Mijn ervaring komt kort gezegd hierop neer, dat ik het vermoeden heb, dat dit toestel tenminste 5 keer zo veel dat soupeert dan de we wat oudere en minder geavanceerde modellen.

Clemens 17-11-2011

Geluidskwaliteit:
Mijn 2e smartphone en dit model stelt me niet teleur. De extra van de beats maakt dit oestel wel heel apart. Vergeleken met mijn kleine handige Wildfire een enorme vooruitgang.
Mogelijkheden.
Completer kun je je een Samrtphone niet voorstellen. Specifiek de HTC Hub app vind ik wel apart. Voor de gelegenheidsdief kan dit allemaal wel eens heel vervelend uitpakken, want je komt je telefoon snel op het spoor. Ook als je hem ergens laat liggen en je weet niet meer waar handig.

Gebruiksgemak.
Een verbetering t.o.v Froyo op mijn Wildfire waar ik al heel erg tevreden mee was.

Vormgeving.
Buiten de HTC Legend, Apple Iphone en se Samsung Galax vind ik geen een toestel echt mooi. Door zijn eenvoud - HTC eigen - redelijke beoordeling. De HCT Sensation XL overigens is ook een snopeje, maar voor een telefoon veel te groot. Dit model had naar mijn idee ook wel wat kleiner gekund.

Degelijkheid.
Buiten HTC en Iphone vertrouw ik geen enkel fabrikaat.
De Legend heeft me naar HTC getrokken en helaas ging ik onwetend met de Wildfire de winkel uit. De legend is kwa afmetingen en vormgeving wat mij betreft een veel handzamer toestel. Voor doorsnee doeleinden is de HTC Sensation far over the top. Zo waanzinnig snel t.o.v. de HTC Wildfire dat je er bang van zou worden.

vormpie 21-01-2012

"De HCT Sensation XL overigens is ook een snopeje, maar voor een telefoon veel te groot. Dit model had naar mijn idee ook wel wat kleiner gekund"

Euh... als dit model kleiner was... was het een ander model.

RobHutties 10-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Sinds een dikke weekde trotse bezitter van een Sensation XE. Hiervoor gebruikte ik de iPhone 3gs. Een hele overstap waar door sommigen, onder andere verkopers wat verbaasd op reageerde. Gebruikers van een iPhone stappe meestal niet over. Vooral om de, wat prestaties betreft, tegenvallende iPhone 4s en de hoge prijzen.voor dit toestel ben ik verder gaan kijken. Het bleek namelijk dat er toestellen met meer opties en betere specificaties in de markt zijn. Zo ook de Sensation XE. Het gebruik is wennen, vooral omdat het geen iPhone is. Het valt wel op dat alles heel logisch werkt. Nog geen handleiding nodig gehad en wil mezelf ook geen techneut noemen.Mooie interface, goed en groot display en toch niet lomp. Super geluid en mooie foto's. De market van Android is goed te vergelijken met appstore van Apple. Ikzelf ben erg blij dat ik de overstap gemaakt heb.

Ron Bloem 03-12-2011

Goede keuze gemaakt. Heb zelf de overstap van HTC naar de iphone4s gemaakt begin november jl. Dit toestel dreef mij binnen 4 uur tot wanhoop en heb de volgende dag de Apple aangetekend retour gestuurd naar HI KPN. Gelukkig had ik 8 dgn omruilgarantie.Direct de HTC Sensation XE besteld en tot volle tevredenheid! Apple komt er bij mij nooit meer in! Vind het een vreselijk duur en omslachtig toestel, dit werd door de provider beaamd! Ja, je kunt het toestel Jailbreaken?! vertelde een collega, had ik nog nooit van gehoord en zo wil ik ook niet met een toestel werken. Voor mij alleen nog maar HTC op dit moment.

Rob 678 09-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Beste toestel van het moment. Zo'n snel toestel met HTC Sense veegt wat mij betreft de vloer aan met alle andere incl. iPhone 4s.
Speaker matig, bijgeleverde in-ear speakers prima, maar wel veel laag, moet je van houden.

Clemens 16-11-2011

Ik vind dit echt een review van niks. Ik krijg morgen dit toestel geleverd en ga proberen wat serieuzer werk te maken om een review over deze telefoon te schrijven.

De reden om voor dit toestel te kiezen is in mijn geval zeer persoonlijk en wellicht niet objectief. Om een klein voorschot te nemen vind ik de Samsungs en Iphones veel beter smoelen en als ik er het geld voor over zou hebben willen uitgeven, vind ik om te zien de Legend en HTC Sensation XL de enige mooie toestelen die HTC op de markt heeft gezet.
Heel subjectief wat ik hier zeg, omdat smaken nou eenmaal verschillen. De hardware van een telefoontoestel moet wat mij betreft uit een HTC fabriek komen en de naam HTC dragen, omdat HTC heeft bewezen een wellicht een niet zo fraaie, maar bijna iedere keer kwa bouwkwaliteit een degelijke toestel te kunnen produceren, dit i.c.m. nog eens een bovengemiddelde adequate, snelle en uiterst vriendelijk service. Door ZEER slechte ervaringen van mijzelf en bekenden met SAMSUNG valt Samsung bij mij af en ik plaats mijn vraagtekens bij het wat lichte plastic materiaal waar ze de smartphones mee ontwerpen. Ga je voorzichtig en zorgzaam met het toestel, dat ik veel mensen om mij heen zie doen, dan loop je met een Samsung telefoon geen risico.

Mr. van Mook 08-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Ik heb hem een tijdje terug gekocht en ik kon er meteen alles mee ook ben ik iOS(iPod/iPhone) gewend. Hij is zeer snel dankzij zijn 1,5 gHz dual core processor dit merk je in het opstarten van apps en het afspelen ervan. Bij deze telefoon draaien alle spellen soepel en zonder te lekken zoals op andere android telefoons.

Het RAM geheugen is ook voldoende en er werd mij vertelt bij KPN dat hij 4 GB aan intern geheugen zou moeten hebben maar na checken thuis bleek dit 15GB aan bruikbaar geheugen ongeveer Android gebruikt waarschijnlijk 1GB dus heb ik 16GB intern geheugen er in zitten.
De Camera's zijn ook goed voor hun formaat verwacht geen fotocamera kwaliteit maar ze doen zeker hun werk goed. De vormgeving is prima hij voelt heel erg solide en prettig aan dus niets op aan te merken.

Het geluid is prima wat je ook mag verwachten met Beatsaudio en de bijgeleverde oortjes zijn zeer goed je hoort de bas goed en ze hebben een hoge geluidskwaliteit.

De mogelijkheden zijn uitermate groot aangezien je met Android te maken hebt je hebt dus geen limieten zoals in een iPod of iPhone je kan namelijk zelf je geheugen uitbereiden.

De accuduur is goed zeker voor een telefoon uit deze klasse ik kan er makkelijk de dag mee doorkomen.
Daarom scoort deze telefoon een 10/10

ryan006 07-11-2011
Geschreven voor: HTC Sensation XE zwart

Heb het toestel nu ruim een maand.

kwa uiterlijk is het natuurlijk 10/10 super mooi, mensen vragen zich af of ik die (mooie)behuizing apart heb gekocht.

Geluid is op speaker niet heel verschillend misschien niet wat luider, door de meegeleverde beats natuurlijk een stuk beter dan anderen.

De mogelijkheden zijn door Android gingerbread en htc sense erg groot, in het voorjaar krijg dit toesten Android ice cream sandwich wat natuurlijk weer meer mogelijkheden meebrengt.

eenigste puntje waar ik niet heel erg tevreden ben is dat je het scherm helemaal rechts onderaan een beetje kunt indrukken, geeft niet een heel degelijk gevoel. maar geeft verder geen problemen.

Als laatste is het toestel erg snel, opstarten in minder dan 10sec. kun je je sim wachtwoord ed. invullen nog geen app tegen gekomen die niet soepel werkt, ook games erg vloeiend.

Gr. ryan

jimske 14-11-2011

Hey Ryan, ik heb gehoord van enkele mensen die deze gsm hebben, dat de speaker erg gevoelig is, met name als je telefoneert dat het voor de andere lijkt alsof je schreeuwt/roept. Kan je dit bevestigen?